W serwisie beproactive.com.pl korzystamy z plików cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. W każdej chwili można zrezygnować z ich obsługi, zmieniając ustawienia przeglądarki.Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień„ przeglą…darki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies.

NOWOŚĆ: SPRZEDAŻ METODĄ "GROW" 4 KROKI DO SUKCESU W SEGMENCIE B2B  

 

Jak rozwijać kompetencje biznesowe Przedstawiciela Handlowego? Mamy dla Państwa nową autorską metodę sprzedaży B2B, bazującą na modelu GROW. Nazwa GROW to akronim, który można przetłumaczyć jako ROŚNIJ. Model ten stosuje się w coachingu, gdzie podczas kolejnych sesji "pomaga" się klientowi osiągnąć swój cel. W handlu model ten skupia się na ścieżce do osiągnięcia celu zakupowego klienta. Określenie celu to początek drogi, pozostałe trzy elementy pozwalają przy odpowiedniej taktyce komunikacyjnej dojść do skonkretyzowania działań, a zatem w spodziewanej perspektywie realnego nawiązania współpracy.

 

Goal - Cel. Jaki cel biznesowy ma klient?

Reality - Rzeczywistość. Co klient robi, by cel realizować?

Options/Obstackles - Opcje/Przeszkody. Jakie rozwiązania mogą klientowi pomóc? 

Way Forward/What's next - Następny krok.Co będzie pierwszym krokiem klienta?

 

W sprzedaży B2B nie mamy do czynienia z prostą sytuacją, poleć i sprzedaj. Liczy się plan strategiczny handlowca i oczywiście czujność i wrażliwość na potrzeby klienta. Budowanie relacji to trochę za mało, by rzetelnie pomagać klientowi w realizacji jego celów biznesowych. Liczy się działanie poddane dyscyplinie planu i strategii biznesowej. Tam gdzie spotykają się cele biznesowe klienta i handlowca, tam zaczyna się rzetelna sprzedaż. Zadaniem handlowca jest wsparcie klienta w decyzjach biznesowych, a nie tylko zakupowych, bo to ostateczny klient "kupuje" rozwiązanie.

Szkolenie GROW dla Przedstawicieli Handlowych, to 2 dniowy warsztat, gdzie nie tylko ćwiczymy i wdrażamy nowe techniki, ale też słuchamy się wzajemnie, bo uczestnicy to zwykle handlowcy z doświadczeniem. Doskonałym rozwiązaniem jest kontynuowanie szkolenia metodą On the job, czyli poprzez indywidualną pracę Trenera/Coacha z Handlowcem w bezpośrednim kontakcie z klientem.